Πέμπτη, Αυγούστου 23, 2012

ΠΤΗΣΗ ΜΕ ΥΨΗΛΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΙΚΌ



Φαίδωνα Θεοφίλου (από το βιβλίο ΕΠΙΜΟΝΟ ΘΕΩΡΗΜΑ)


Κανείς  ποτέ δεν έμαθε

αν η φθορά είναι πιο γρήγορη

ή μήπως η μαγεία…

Εσύ, έχοντας στα φτερά σου 

καρφωμένη την ταχύτητα

έφθανες  στο  τέλος του ορίζοντα

και μ’ ιδρωμένη την ψυχή κάθε φορά

διαπίστωνες  πώς ο ορίζοντας

πάλι είχε ξεφύγει…

Αποθέτοντας  λοιπόν το παράπονο

στο πρώτο σύννεφο,

θωρείς από ψηλά τον κόσμο και βλέπεις

τους πολλούς να τρέχουν γύρω-γύρω…

Το δεύτερο σύννεφο σου το ψιθυρίζει:

«Δεν διανύουν, μα διανύονται».

Όλοι τους τρέχουν ασταμάτητα

μέσα σε μιαν αρένα, 

που ‘χει κλειστές τις πύλες.

Η ταχύτητά τους ρυθμισμένη

πάνω στην όχθη της φθοράς,

ενώ, στις κερκίδες οι ελάχιστοι

εισπράττουν την υπερπαραγωγή

της πολυτελούς μονοτονίας.

Εγώ,

Έχω φύγει και πολύ καιρό.

Ψηλά σ’ ένα λημέρι σκαλωμένος, 

με τα μάτια δικά μου

με νερό και ψωμί.

Και κατεβαίνω

αργά

μα σταθερά

μέσα στα γκρέμνα του μυαλού μου.







4 σχόλια:

Σπυρος Δαρσινός είπε...

Φαίδωνα τα ποιηματά σου με αγγίζουν όλα ,μα αυτό δεν με άγγιξε μόνο αλλά έβγαλε από μεσα μου και την δική μου τη φωνή.Θα επανέλθω σε αυτή την δημιουργία σου,σε 10λεπτά φευγω για ενα μικρό ταξιδι.

censurasigloXXI είπε...

... ανεβαίνεις...
... περιμένεις...

... κατεβείνεις...

Νομίζω ότι αυτή είναι η μετάφορα της ζώης μας.

Φιλιά πολλά.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@Σπύρος Δαρσινός

Σπυρέτο μου χα΄θιρομαι για την ταύτιση και που οι φωνές και των δυό μας βγαίνουν από αυτό το ποίημα. Καλό σου ταξίδι και με το καλό να γυρίσεις.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ censurasigloXXI

Βερονικούλα χαίρομαι πολύ που συναντιόμαστε πάλι.Θέλω να ξέρω αν είστε όλοι καλά στη νέα σας κατοικία: Εσύ , ο Juan, τα παιδιά. 'Οταν μπορέσεις πες μου.
Όσο για την μεταφορά έχεις δίκιο, έτσι είναι, βέβαια υπάρχουν και άλλα πράγματα μέσα στο ποίημα, αλλά η γλώσσα της ποίησης δεν είναι εύκολη.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ΜΗΘΥΜΝΑ

ΜΗΘΥΜΝΑ
Γενέθλιος τόπος